Resurse si informatii utile

Cum sa castigi o disputa fara sa-ti pierzi relatia cu celalalt

sursa - Entrepreneur

sursa – Entrepreneur

Relatiile solide pot sa depaseasca diferentele de opinii.

Gandeste-te la ultima disputa pe care ai avut-o. Ai castigat-o? Ai pierdut-o? A insemnat ceva? Te-ai enervat? Cum te-ai simtit? Dar celalalt? Daca ai castigat, cat ai castigat cu adevarat si cat ai pierdut de fapt?

Ideea este ca nu castigi o disputa facandu-l pe celalalt sa taca, impunand argumentele tale si ignorandu-le pe ale celuilalt. De cele mai multe ori, in realitate, cand actionezi asa, de fapt si de drept tu esti cel care pierzi.

Trebuie sa te intrebi de fiecare data: ce este mai important, sa am dreptate sau relatia mea cu cealalta persoana? Raspunsul ar trebui sa fie de fiecare data: relatia. Incercand sa castigi o disputa si sa actionezi doar ca tine, cu orice pret, de obicei duce la injosirea celeilalte persoane. In acel moment conflictul inceteaza si totul se reduce la negarea celeilalte persoane. Disputa se transforma intr-o lupta pentru integritatea personala, respect de sine si respect al altora. Intreaga noastra imagine de sine depinde in aceasta situatie de castigarea disputei.

În mijlocul unei dispute, uneori, cel mai bun lucru de făcut este să se indice în mod clar și cu voce tare care ar trebui să fie într-adevăr obiectivul. Obiectivul ar trebui sa fie acela de a iesi din disputa cu o relatie si mai puternica. Daca poti face asta, disputa se va rezolva de la sine. Va exista intelegere mutuala si respect. Indiferent de argumente, daca relatia este cea care primeaza, se poate ajunge cu siguranta la o intelegere. In acelasi timp, daca maniera in care te manifesti pentru a castiga disputa arunca relatia la gunoi, nu mai exista nicio speranta. Cand relatia se distruge astfel, business-ul se naruie si parteneriatul se poate dizolva. Si asta pentru ca oamenii nu stiu sa vorbeasca unii cu ceilalti.

Comunicarea are la baza cuvantul „comun” si este o arta. Aceasta depaseste nivelul de „sunt de acord” sau „nu sunt de acord” cu ceva. Daca focusul ramane pe relatie, fiecare isi poate spune parerea intr-un mod care sa lase loc la reflectie ambelor parti. Daca relatia ramane puternica, adevarul si cine a avut dreptate vor iesi la lumina. Iar in acel moment important este sa nu le arunci in fata celuilalt. Nu va face decat sa inflameze situatia. Cu totii stim ca, undeva in interiorul lor, oamenii stiu cand au facut o greseala sau au depasit limita. Da-le timp si spatiu sa reflecteze in felul lor.

Relatiile interumane sunt o arta care isi arata valoarea mai ales in situatii conflictuale. Ca sa fii un castigator trebuie sa detii si sa stapanesti arta comunicarii. Si asa, indiferent de ceea ce va iesi la suprafata vei iesi din orice disputa invingator.

Intreg articolul din Entrepreneur, aici.

(P)

Oferta Centype pentru luna in curs!

campanii-cursuri-vanzari-customer-care-leadership-soft-skills-centype

Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant:
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro

Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale.
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu