Articolul de mai jos tine cont de experienta acumulata in relationarea cu peste 200 de Clienti, cu business-ul, produsele si echipele acestora. Chiar si asa, este o opinie subiectiva, modelata de rezultatele obtinute in ultimii ani. Mai mult, nu este o solutie completa, explica insa un pachet esential. In reclama on line exista o multime de alte canale de comunicare, fiecare cu plusuri si minusuri.
Vanzarile sunt, probabil, cel mai dinamic departament al unei organizatii si sufera cele mai mari schimbari in timp.
Factorii care produc schimbarile pot fi interni: schimbari de strategie, schimbari de management, cresteri sau caderi, toate produc schimbari in ce priveste modul in care oamenii lucreaza, de cele mai multe ori cu implicatii direc in precese si proceduri.
Schimbarile cele mai dese insa sunt dictate de mediul exterior: Piata, Clientii, concurenta, mediul social si politic, mecanismele de achizitie, crizele si banii din piata.
Unul din elementele care a produs cele mai radicale schimbari, care a adus un sistem cu totul nou care a schimbat regulile este internetul, cu cele trei mari canale de vanzare: Google SEO, Google PPC si Facebook.
Daca nu aveti idee despre ce este vorba, cum va afecteaza, dar mai ales pe care il puteti folosi, cititi explicatiile de mai jos, simple, la subiect, fara mult cuvinte.
Daca nu folositi nici unul din servicii, atunci acest articol este un excelent punct de plecare.
Google SEO
- se refera la modul in care este realizat site-ul tau si cum apari in lista de cautari Google. O pagina scrisa corect din punct de vedere SEO va aparea in fata, deci cu sanse mari de a fi accesata de Client. Statistica spune ca 70% din clickuri se dau pe prima pozitie, 20% pe a doua pozitie si 10% pe celelalte pozitii.
- procesul de optimizare se intinde pe o perioada minima de 4-6 luni si in unele cazuri poate fi unul permanent
- CE ESTE BINE SA STITI
- pozitia este influentata de factori interni si factori externi, oricat de bine ar fi facuta pagina, ai nevoie de sprjin extern pentru a avea rezultate
- pozitia este influentata de concurenta, sunt anumiti markeri care, odata activati, pot ridica o pagina foarte eficient. Daca concurenta ta este activa asteapta-te sa fie mai greu sa ajungi in primele trei pozitii
- optimizarea nu se face pentru site, se face pentru cuvinte cheie (cuvintele prin care Clientii te cauta)
- GRESELI FRECVENTE
- pagini construite fara logica, stric pentru SEO – aduc potentiali Clienti pe pagina dar nu fac vanzari
- abordari mai putin ortodoxe – ele exista, pot produce rezultate imediate, dar iti pot aduce penalizari permanente de la Google, risti ca un site intreg sa nu mai apara in Google. Deloc. Pentru totdeauna.
- optimizari SEO pe termen scurt, lipsa unei strategii integrate
- SEO PE SCURT
- este inca un canal care atrage cea mai mare parte a vizitatorilor pe site
- aduce Clienti cu intentie de cumparare
- rezultatele incep sa se vada in timp
Google AdWords (PPC)
- se refera la reclamele platite in Google (cele care apar deasupra cautarilor SEO)
- se face pe baza de bugete concrete, audiente, locatii, etc. Un pic de cunostinte de marketing ar fi foarte utile.
- CE ESTE BINE SA STITI
- la prima vedere pare simplu, pas cu pas, iti dai insa seama ca exista niste mici trucuri care iti pot aduce un ROI mult mai bun
- porniti cu bugete mici, cautati mereu in Google analytics care este tipologia Clientului si cum ajunge el al dumneavoastra, apoi optimizati si cresteti bugetele
- la bugete mai mari apelati la un specialist PPC – este ce face toata ziua, in scurt timp isi va merita banii ceruti doar din optimizari (leaduri curate, vanzari mai mari, costuri per ansamblu mai mici, geo-tagging, etc)
- GRESELI FRECVENTE
- reclame fara strategie concreta
- lipsa de monitorizare si ajustare
- landing page-uri de slaba calitate (paginile catre care sunt forwardate clickurile Clientilor tai)
- AdWords – PPC PE SCURT
- aduce Clienti cu intentie de cumparare
- este canalul care aduce Clienti imediat – daca nu va aduce Clienti, cautati problemele in produs, pret, public tinta.
- pare simplu, dar este un canal complex care poate aduce rezultate extraordinare
- aduce Clienti atat timp cat este activ (cat platiti)
Reclame pe Facebook
- se refera la reclamele platite in Facebook
- are o unealta de monitorizare si nisare a audientei proprie, care este intuitiva si puternica
- CE ESTE BINE SA STITI
- monitorizare, optimizare, de la capat
- folosit corect produce rezultate interesante
- trei elemente esentiale: pixel, nisare, remarketare
- Vanzarea B2B ramane o provocare serioasa pe Facebook
- Pentru necunoscatori, initierea primei reclame poate crea putine batai de cap, nu e complicat, dar e relativ complex
- GRESELI FRECVENTE
- confunzia intre boost si reclama
- lipsa de intelegere a mecanismului de lucru
- neutilizarea Pixelului
- FACEBOOK ADS PE SCURT
- aduce potentiali Clienti, dar nu neaparat cu intentie de cumparare, un landing page de calitate, chiar mai agresiv, poate face difertenta
- este un canal care produce minuni pe B2C, functioneaza mai complex in zona B2B
- este mult mai intuitiv decat Google PPC, dar are nevoie de monitorizare si ajustare permanenta, mai ales pe audiente nisate
Bonus – Newsletter
- traditionalul mail, este cenusareasa comunicarii on line, dar a produs mereu rezultate
- are un ROI excelent
- CE ESTE BINE SA STITI
- asteptati-va la rezultate realiste, motoarele de filtrare a newsletter-urilor au devenit din ce in ce mai performante
- e bine sa aveti un copy-writer sau macar sange de copy-writer in procesul de editare, un titlu ales corect in Subiect poate creste rata de deschidere cu pana la 300%
- putine cunostinte de HTML pot deveni un avantaj
- GRESELI FRECVENTE
- prea multe / prea putine newsletter-uri
- prea multa reclama / lipsa totala de reclama
- lipsa unor landing-page-uri pe mesajele promovate
- lipsa de monitorizare
- lipsa unei strategii – matricea mesaje / promotii, audiente nisate
- lipsa re-marketarii
- lipsa unui cadru de Time management – zile si ore de trimitere.
- Newsletter PE SCURT
- Produce rezultate de multi ani
- Este subapreciat
- E nevoie de o buna intelegere a mecanismului de lucru
CARE ESTE CEL MAI BUN PENTRU MINE
Depinde.
Este relativ greu de ales un singur canal de promovare, in general se merge pe un mix, apoi, in timp, bugetele se ajusteaza in functie de calitatea leadurilor sosite pe fiecare canal.
Monitorizarea rezultatelor este un factor esential de succes.
B2B – Newsletter, SEO pentru rezultate constante, Ad Words (PPC) pentru boost sau pentru campanii punctuale pe termen limitat
B2C – Facebook, Ad Words, SEO, Newsletter – monitorizarea si optimizarea este insa esentiala in B2C, modelul de achizitie se poate modifica intr-o perioada de timp foarte scurta!
CUM POT AFLA MAI MULTE?
CUM POT GASI O SOLUTIE PENTRU AFACEREA MEA?
CUM POT BENEFICIA DE O EVALUARE A AFACERII MELE SI A MODULUI IN CARE COMUNIC?
- Contacteaza un consultant CENTYPE, Telefon: +40749052052, Email: contact@centype.ro
- Contacteaza partenerul nostru pentru acest articol: Premium Web
2 comentarii. Leave new
Foarte bun articolul si extrem de util pentru cei incepatori in promovarea online. Felicitari!
Mulțumesc! 🙂