Pret = suma de bani pe care trebuie sa o plateasca cumparatorul pentru achizitonarea unui produs sau pentru un serviciu.
Se spune ca totul are un pret si sunt sigura ca vei fi de acord cu asta. Intrebarea este unde trasezi limita sub care pretul nu mai reprezinta si notiunea de valoare?
Ce faci atunci cand un Client, poate unul dintre cei mai mari pe care ii ai in portofoliu, poate unul dintre cei mai vechi, poate unul pe care te-ai bazat intotdeauna, iti cere sa reduci pretul? Ce si cum ii raspunzi?
Prima reactie, in mod cert, ar fi sa te panichezi putin, sa iei aceasta cerere in mod personal si sa-i scrii Clientului un e-mail de raspuns lung si frenetic in care sa te lansezi in explicatii complete ale motivelor pentru care ai pretul pe care il ai. Numai ca aceasta ar fi o reactie si nu un raspuns. Ce nu trebuie sub nicio forma sa faci in astfel de momente?
- sa nu rogi; vei ceda astfel toata puterea de negociere celuilalt
- sa nu presupui; poti avea dreptate, dar, in aceeasi masura, te poti si insela
- sa nu-i spui Clientului tau cum sa ia deciziile care il privesc; poti fi catalogat drept arogant
- nu fi defensiv
- nu minimaliza importanta pretului pe care il practici
- nu ii spune Clientului direct ca greseste, ca nu este bine informat, ca nu este in masura sa judece pretul tau
- nu lasa sa se vada faptul ca iti simti amenintata intreaga activitate profesionala
Asadar, daca ai scris un astfel de e-mail lung, pur si simplu, sterge-l si inlocuieste totul cu urmatoarele 4 fraze:
- multumesc pentru aprecierea activitatii mele
- m-am bucurat forte mult de experienta colaborarii noastre
- inteleg solicitarea dv de a reduce pretul, insa, desi nu mi-am dorit niciodata sa va spun ‘nu’, pretul meu va ramane acelasi
- mi-a facut placere sa lucram impreuna si apreciez stilul dv de comunicare clar si direct
Cele 4 fraze transmit in sine un singur mesaj, si anume: „Nu-mi reduc pretul!”, doar ca ai folosit o abordare strategica.
Intreg articolul de pe Fastcompany.com, aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. (P)
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)