Denumiri sofisticate ale functiilor, litere aurii pe usi sau carti de vizite pretioase nu sunt suficiente. Atunci cand este vorba despre un nou lider, doar titlul noii tale functii nu iti asigura in mod obligatoriu si respectul celorlalti. Trebuie sa demonstrezi ca meriti acest respect, mai ales daca urmezi unuia foarte indragit. Expresia „avem un serif nou in oras” nu prea induce angajatilor o senzatie de confort. Acestia asteapta sa li se demonstreze ca orasul lor este in siguranta. Iar daca nu vor primi dovezi, noul lider isi va pierde increderea inainte sa-si puna badge-ul in piept.
Ce se intampla deci, atunci cand este anuntat un nou lider? Este un eveniment care va ridica moralul sau unul care va distruge? Ce trebuie sa faca un lider nou pentru a-si tine capul sus si a-si castiga imediat angajatii?
- sa se deschida precum o carte – in timpul oricarui fel de tranzitie, „trupele” se nelinistesc si apreciaza foarte mult transparenta. Prin urmare, comunicarea ar trebui sa fie una dintre prioritati.
- sa se apropie de oamenii cheie, de cei cu influenta in randul angajatilor – acestia trebuie identificati, cunoscuti si „folositi” inca de la inceput
- sa studieze cu atentie „mediul inconjurator” – daca va intelege bine cultura companiei se va integra perfect, daca nu, se va simti in plus in fiecare zi.
- sa foloseasca o abordare moderata, metodica atunci cand implementeaza schimbari – deciziile luate pocnind din degete, din ora in ora, ii sperie pe angajati.
Intreg articolul din Entrepreneur, aici.