Resurse si informatii utile

Sa inveti Customer care din experiente

Articol preluat de pe www.dragoshstancu.ro

Un climat economic agresiv este un motiv in plus pentru o organizatie sa isi ridice standardele de servire a Clientilor. Intr-un final, cu cat fiecare Client devine mai pretios, cu atat trebuie sa ii faci pe cei ce ii ai mai fericiti!

Ce se intampla insa cu politica de Customer care cand economia isi revine? Sa ai grija de calitatea serviciilor este un deziderat important indiferent de climatul economic. Se observa, la echipele de succes, care au facut eforturi pentru a asigura servicii de calitate in timpul decaderii economice, ca isi continua lupta pentru excelenta, pentru a sta si mai aproape de Client, mai ales acum, cand economia isi revine pas cu pas. Din perioada care se incheie, majoritatea au inteles ca baza de Clienti este importanta indiferent daca esti in recesiune sau nu, este cea care te diferentieaza de concurenta.

Zona cea mai importanta de relationare cu Clientii ramane modul in care comunicam cu aceastia, cum ne asiguram ca intelegem nevoile lor, schimbate mult in ultima vreme si mai ales cum reusim sa le satisfacem.  De la toate nivelele organizationale si din toate departamentele, toti contribuim, individual la buna servire a Clientilor. In organizatiile reconoscute pentru o calitate excelenta a serviciile nu exista un departament special in acest sens, toata organizatia este o organizatie Customer care.

Cel mai interesant lucru despre actiunile de Customer care este ca nu trebuie sa fie scumpe sau complicate – un manager care saluta Clientii impreuna cu echipa folosind numele acestora, un telefon pentru o confirmare sau pentru un follow up, un ajutor atunci cand nu esti obligat sa il oferi, un zambet sincer (pentru ca un Client este cel mai bun prieten al nostru), un sfat profesionist ne-taxat – toate sunt lucruri marunte, care nu costa si care tin mult de efortul si interesul individual.

Sunt actiuni care nu trec prin filtrul eficientei, de multe ori lipsa de plus valoare in vanzari sau lipsa de efect in fidelizarea Clientilor te obliga sa renunti la avantaje pe care doreai sa le oferi Clientilor, e cealalta latura a experientei din care trebuie sa inveti, sa faci lucrurile care conteaza pentru Clienti, dar care iti asigura prezenta pe piata si dupe ce economia isi revine.

Chiar si asa, poti aduce mereu lucruri noi:

  • mini-traininguri – despre produsele si serviciile tale, Clientii vor aprecia deschiderea catre ei, chiar daca riscul sa aleaga alt furnizor sau sa negocieze mai dur este foarte mare.
  • un proces de vanzare care sa acorde importanta maxima experientei in sine.
  • acel efect de „oferim mai mult decat concurenta” care de multe ori se realizeaza printr-un speach corect, derulat constiincios pana la capat.

Daca eziti o clipa si iti pierzi atentia de la calitatea relationarii cu Clientul, adu-ti mereu aminte de efortul cheltuit pentru a castiga un Client.

Nu conteaza climatul economic, Clientul va avea mereu de castigat, iar daca vrei sa castigi si tu alaturi de el, grija fata de Client nu trebuie sa fie un adaos la procesele de lucru, ci un proces in sine.

Mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.