Resurse si informatii utile

1411060825-how-avoid-people-who-will-do-nothing-but-waste-your-time
sursa – Entrepreneur

Propunem astazi o tema ampla, care poate fi abordata din foarte multe puncte de vedere si de care cei prezenti la cursuri vanzari se dovedesc a fi foarte interesati. Dezbaterile pe aceasta tema sunt complexe, cursantii prezentand o mare diversitate de exemple, de situatii reale cu care s-au confruntat in procesul de vanzari. Este vorba, desigur, despre clienti.

Ce putem afirma cu certitudine este faptul ca in decursul activitatii sale, orice „vanzator” va intalni si va lucra cu o multitudine de clienti, de tipuri de clienti, cu personalitati diferite, unii mai agreabili sau mai putin agreabili decat altii.

In cadrul cursuri vanzari si cursuri customer care, analizam toate aspectele legate de relatia „vanzator – client”, prezentand tehnici, mesaje si comunicare motivationala adaptate la personalitati diferite, metode de influentare, comportamente disfunctionale, oferirea de feedback si multe alte laturi ale acestui vast subiect.

Unii clienti sunt dificili doar pentru a fi dificili si, mai mult, unora chiar le face placere sa fie asa. Numind 4 tipuri dintre cei mai dificili clienti, va prezentam ce si cum ati putea face pentru a-i multumi si a putea lucra cu ei:

  • cu persoana „salbatica” – actionati ferm, calm si politicos, chiar daca sunteti in afara orelor de program
  • cu „chitibusarul” – structurati-va foarte clar proiectele comune
  • cu „analistul” – incepeti si terminati ideile cu date exacte, precise, fiti pregatit cu toate informatiile, inclusiv statistici
  • cu persoana „chibzuita” – inainte de a renunta, evalueaza atent motivatia clientului

Asa cum puteti citi in articolul publicat de Matt Keener in Entrepreneur, aici, oricat de dificili ar fi clientii, acestia pot fi adusi in stadiul de a fi fericiti si multumiti. In final, acesta este si scopul unui „vanzator”, si anume acela de a rezolva problemele „clientului”, iar acest lucru se poate realiza ajustand mereu felul de abordare a acestuia din urma si mentinand permanent o atitudine si un punct de vedere pozitiv.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.