Resurse si informatii utile

cursuri customer careClientii dificili fac parte din orice afacere. Insa atunci cand un client ajunge sa te coste mai mult decat produce pentru tine, ar fi bine sa actionezi.

Majoritatea  participantilor la Cursuri Customer Care sau Telesales, au foarte multe experiente cu persoane care sunt, sa spunem, dificile.

Uneori poate fi vorba de o experienta cu un coleg de munca, un angajat sau manager, iar alteori este un client sau mai multi clienti dificili. In cazul in care te lovesti de un client dificil, este necesar sa se mentina un nivel de profesionalism si calm, pentru ca problema creata sa nu ajunga la conflict.

Iata mai jos cateva sfaturi de urmat, atunci cand ai de-a face cu un client dificil:

1. Asculta.

In unele situatii, un client are nevoie sa-i fie ascultate nemultumirile. Acestea pot fi justificate sau nu, insa in orice situatie este bine ca acestea sa fie ascultate si solutionate.

2. Cere clientilor sugestii.

Intreaba clientul cum i-ar placea sa fie rezolvata problema creata. In acest fel, se pozitioneaza singur de cealalta parte si ii vei oferi posibilitatea de a exprima concret ceea ce il nemultumeste. Mai mult, vei afla care este cauza problemei.

3. Depaseste asteptarile clientului.

In cazul in care clientul a spus ce isi doreste, ofera-i un serviciu suplimentar. Acest lucru il va face sa se simta privilegiat si cu siguranta va avea mai multa incredere in tine si in serviciile pe care i le oferi.

4. Transforma negativul in pozitiv.

Daca ai de-a face cu un client care se plange de o experinta trecuta, foloseste aceste informatii pentru a obtine un avantaj. Cum? Simplu. Atunci cand folosim o plangere pentru a imbunatati ceva ce pentru clientul nostru este important, avem un avantaj.

5. Stai departe de situatiile dificile.

Cu siguranta sunt foarte multe provocari pe care trebuie sa ti le asumi cu entuziasm. Cu toate acestea, apar si situatii complexe pe care este mai bine sa le eviti, pentru ca acestea iti pot manca mult timp si resurse. In unele situatii, clientii care au diverse nemultumiri, nu cauta cu adevarat si o solutie a problemei lor. Investeste acel timp si resurse, cu clientii productivi.

Probabil ca sfaturile mai sus mentionate, le stii deja. Ceea ce face cu adevarat diferenta, este sa le aplici si sa procedezi in acest fel indiferent daca este vorba de un serviciu de customer care sau de telesales.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.