Vlad Chirila este unul dintre cei mai buni consultanti in domeniul Beauty, format mai bine de 9 ani in cadrul celui mai prestigios grup din industria luxului, LVMH Louis Vuitton Moët Hennessy si apoi in mediul L’Oreal, un fin cunoscator al profilului Clientului final din Romania, cu care a interactionat la toate nivelele. Un bun formator de echipe si oameni, Vlad si-a pus amprenta pe viata profesionala a mii de oameni.
- Vlad, ai o imagine excelenta in toate organizatiile cu care ai intrat in contact, esti recunoscut pentru pasiunea si energia pe care o pui in tot ceea ce faci, dar intr-un fel gentil, care ii face pe oameni sa se aproie de tine natural. Ce te face sa fii asa?
Buna intrebarea! Da, sunt pasionat si plin de energie si le investesc cu drag, alaturi de timp, in tot ceea ce fac. Insa in spatele pasiunii si a energiei, cred ca stau Oamenii. Oamenii ma fac sa fiu asa. Ador oamenii si cred cu tarie ca noi toti avem puterea de a ne juca cu emotiile celor cu care interactionam si chiar sa ne punem amprenta pe viata celor din jurul nostru. Eu unul imi doresc foarte mult sa transmit, sa ofer si sa ii incarc, pe cei cu care interactionez, cu emotie buna, pozitiva si sa creez o poveste frumoasa din orice legatura interumana pe care o stabilesc. Principiul meu este unul simplu: daca pot aseza un zambet pe fata celui din fata mea, o fac cu tot dragul din lume!
Noi toti avem puterea sa ne punem amprenta pe viata celor din jurul nostru.
Stilul acesta te ajuta sa obtii performante alaturi de oamenii cu care lucrezi?
Ma ajuta! Cred mult in Oameni, in fiinta lor si in bagajele bune pe care le au cu ei. Cu totii ne pricepem sa observam, sa identificam si sa tragem de urechi pe cei din jurul nostru pentru lucrurile mai putin bune pe care le fac acestia, insa putini dorim sa scoatem la suprafata lucrurile frumoase pe care le au sau pe care le pot face Oamenii ce ne inconjoara. Drept urmare, caut sa identific aceste bagaje bune, lucrurile care plac cu adevarat celor din jur, precum si lucrurile la care se pricep cel mai bine si apoi construiesc si dezvolt pe baza lor, pentru ca, in final, sa atingem obiectivele comune pe care ni le stabilim.
Iar daca in aceasta poveste intru cu toata pasiunea mea de a lucra cu Oamenii, pasiunea pentru lucrurile pe care atat eu cat si ei le facem, si toata energia si spiritul meu, vad doar cum alaturi de echipa atingem viziunea pe care ne-am propus-o! Si de fiecare data a functionat! Stilul meu propriu, pana astazi, m-a ajutat din plin!
Am un stil propriu care, pana astazi, m-a ajutat din plin!
- Ne poti spune ce context sau ce persoana ti-a influentat semnificativ viata profesionala?
Desigur! Aleg sa ma gandesc chiar la copilaria mea si imi aduc aminte cu drag ca toti cei din jurul meu aveau povesti de impartasit cu mine si m-au invatat o multime de lucruri care imi sunt de folos chiar si in acest moment si imi vor fi pentru toti anii ce vor urma. Parintii mei, bunicii mei, rudele mele, prietenii mei, profesorii pe care i-am avut, colegii de scoala, colegii de servicu si cam toti Oamenii frumosi de care am fost inconjurat stau la baza a ceea ce sunt eu acum. Un participant la unul dintre cursurile pe care le livrez, mi-a adresat urmatoarea intrebare: “Cati ani ti-au fost necesari, Vlad, ca sa ajungi unde esti acum? Raspunsul a venit pe loc: “Toti anii mei de viata mi-au fost necesari. Dezvoltarea mea personala s-a petrecut treptat, inca din primii ani de viata.” Datorez acest Eu care sunt acum, tuturor Oamenilor frumosi de care am fost inconjurat. Ei m-au invatat, m-au educat si m-au sustinut in a deveni ceea ce sunt acum.
Datorez acest Eu care sunt acum tuturor Oamenilor frumosi de care am fost inconjurat.
- Piata de Beauty si de Luxury din Romania e privita ca o paria – o piata care scoate bani seriosi dar care nu se ridica la pretentiile pietelor similare din tarile mai avansate. Stim ca esti conectat la tot ce inseamna know how in acest domeniu, atat local cat si international. Simti diferente sau similitudini intre cele doua modele de piata?
Definirea luxului este una complexa, iar multe dintre definitii leaga luxul de extravaganta, elitism si prestigiu, precum si de produse si servicii caracterizate de o calitate excelenta si de un pret foarte mare, produse rare sau unicat, care au,in general, o istorie personala. Consumul acestor produse are capacitatea de a conferi beneficii excelente prin satisfacerea de dorinte emotionale, de natura psihologica, precum conferirea de statut sau prestigiu. Termenul lux ne poate duce cu gandul la o croaziera cu un iaht pe Coasta de Azur, la detaliile artistice si mecanice ale unui ceas elvetian, la experienţa sublima dintr-un restaurant exclusivist, etc. Concluzia pe care am extras-o personal, inca de cativa ani, este ca la baza industriei luxului sta o valoare fundamentala, comuna cu cea care sta la baza industriei beauty, si anume senzorialitatea. Acesta este elementul ce trebuie sa isi puna amprenta cu desavarsire in piata de Luxury Beauty.
La baza industriei luxului sta o valoare fundamentala, comuna cu cea care sta la baza industriei beauty, si anume senzorialitatea.
Ce se intampla in Romania vs. planul international? Plusuri si minusuri deopotriva. Am trait calatorii senzoriale de exceptie in Romania in cadrul unor experiente cu retaileri de Luxury Beauty si chiar de Luxury, iar in cazul acelorasi retaileri, in strainatate, am plecat cu un gust amar. Si viceversa. Factorul uman, beauty adviser-ul, respectiv adviser-ul, este cel care dicteaza, in final, daca un consumator a cumparat un produs sau un serviciu de lux, in functie de nivelul de emotie pe care il transmite consumatorului. Pe plan local, potentialul de imbunatatire al acestui tip de experienta este unul imens. Pana in clipa de fata, piata a reusit sa ofere prestigiul numelui brand-ului in cosul de cumparaturi al consumatorilor. De aici inainte, consumatorii de Luxury Beauty si de Luxury din Romania, nemaifiind aceleasi persoane consumatoare de lux de acum 5-10 ani, ci unele noi, cu experiente multiple sau unele mai atente, vor dori sa plece acasa din magazinele retailerilor si/sau din saloanele de infrumusetare de exceptie cu o consiliere personalizata extraordinara, cu un set de beneficii prodigioase, adaptate nevoilor si/sau dorintelor identificate si cu o punga de produse care au in spate o poveste unica.
Factorul uman, beauty adviser-ul, respectiv adviser-ul, este cel care dicteaza, in final, daca un consumator a cumparat un produs sau un serviciu de lux, in functie de nivelul de emotie pe care il transmite consumatorului.
- Vezi piata de Beauty zilnic, poti spune ca sunt diferente notabile intre ce ai vazut atunci cand ai intrat in acest domeniu si ce se intampla azi? Poti oferi niste idei succinte cititorilor blogului Centype, care sa ii ajute sa atinge performanta, atat ca angajat dar si ca antreprenor?
Da, exista diferente notabile. Cea mai proeminenta deosebire intre atunci si acum, consider ca este nivelul de educatie al consumatorilor, nivel care a crescut considerabil. Acum 10-12 ani, consumatorii de beauty cautau o crema pentru fata X brand. Acum cauta o crema pentru fata cu acid hialuronic, cu antioxidanti, eventual cu celule stem vegetale si cu factor de protectie solar. Totodata, observ ca nivelul de educatie in beauty al beauty adviser-ilor de acum este scazut fata momentul de acum 10 ani. Cred ca media de varsta a acestora a scazut in primul rand, iar in al 2-lea rand, procesele de recrutare si programele de dezvoltare ale beauty adviser-ilor au fost facute intr-o fuga accelerata, orientate strict spre atingerea tintelor volumetrice si expansiunea retailer-ilor. Urmarea: turnover mare de personal in randul beauty adviser-ilor, pierderi de investitii in resurse, timp indeosebi, energie, indicatori de performanta ratati si, la final, bani pierduti!
Performanta pentru angajatul din Luxury Beauty: pasiune pentru beauty, spirit si dragoste pentru oameni, abilitatea de a spune o poveste si ambitie.
Performanta pentru angajator: leadership personalizat, leadership by wondering around, recrutare de personal de calitate, programe de dezvoltare personalizate pentru fiecare profil de beauty adviser.
Depinde cine concluzioneaza si ce stie despre cele trei brand-uri mentionate mai sus. Asa cum am spus, totul se invarte in jurul perceptiei.
- Ce iti doresti de la piata de Beauty si de la cea de Luxury in urmatorii ani?
Servicii de calitate , o calitate similara cu cea a unei sabii japoneze Masamune. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: [vc_contacts phone=”+40749052052″ email=”contact@centype.ro”] Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. | Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills) |
1 comentariu. Leave new
Multumesc Vlad Chirila si Gabriela Vlasceanu pentru efortul comun!