Resurse si informatii utile

O intrebare la care va invit sa reflectati. Credeti ca estimarea timpului necesar unui proiect este o pierdere de timp? Care este primul lucru pe care il faceti atunci cand demarati un proiect? Probabil ca a face o estimare de timp necesara realizarii acestuia este printre primele pozitii pe lista de necesar. Unii sustin ca aceasta actiune nu este una obligatorie. Mai mult, exista oameni care cred ca acest lucru va poate face chiar sa pierdeti timp.

Care ar fi argumentele lor? Cel mai important se refera la timpul insusi, timp necesar realizarii unei estimari cat mai aporape de adevar. Meeting-uri lungi cu liderii de echipe, apoi cu superiorii lor, modificari, reluari si tot asa, pana se ajunge la un rezultat final in acordul tuturor.

Al doilea argument important ar fi cel care face referire la faptul ca toate aceste estimari trebuie intotdeauna reluate si modificate dupa ce se demareaza proiectul in sine, ceea ce reprezinta in mod evident o alta pierdere de timp. Daca ar fi sa fim cinstiti, acest lucru se intampla in mai toate cazurile.

Al treilea argument este despre valoarea in sine pe care o aduce managementul timpului, valoare oarecum neglijabila, considera acestia, in raport cu economia prioectului.

De ce esueaza majoritatea estimarilor de timp? Se pare ca nu este vina nimanui si ca exista o legatura directa cu activitatea noastra cerebrala, care ne face de multe ori sa pierdem notiunea timpului. Acest lucru se intampla mai ales atunci cand suntem foarte conectati la o activitate, si care, desi estimam a o termina intr-o ora, in final se va dovedi ca ne-a luat 3 ore.  O alta cauza ar fi simpla noastra impresie, care se dovedeste de multe ori eronata, cum ca am putea face mai multe intr-un interval de timp dat. De retinut este ca toate aceste estimari se bazeaza, in principiu, pe experiente trecute, acestea fiind cam singurele repere concrete.

Adeptii acestei idei lasa insa putin loc si recunosc faptul ca, in situatia unui contract cu 7 cifre, in care proiectul trebuie finalizat in 6 saptamani, trebuie sa existe un program, iar estimarile de timp vor trebui sa faca parte din proces. A face acest lucru cat mai aproape de adevar, cu puncte si momente specifice care trebuie atinse, solicita niste aptitudini speciale in ceea ce priveste time management-ul. De aceea este foarte importanti sa fie gasiti oamenii care poseda astfel de abilitati, pentru ca estimarea timpului sa nu se transforme intr-un management al timpului slab, in final intr-o pierdere de timp.

Probabil ca adevarul este undeva la mijloc, ca intotdeauna.

Intreg articolul din Entrepreneur, aici.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.