Avand in vedere cat de important este sa detii tehnici bune de vanzari pentru a realiza incasari, este surprinzator faptul ca foarte multi antreprenori si oamenii lor de vanzari pur si simplu nu-si lucreaza lead-urile asa cum ar trebui. Este vorba despre a nu urmari lead-urile, sau a le urmari peste limita, si despre a nu sti cum sa darami barierele, astfel incat lead-ul tau sa asculte ce ai de spus. De aceea, in cele ce urmeaza va fi despre cum sa „lucrezi” asa cum trebuie un prospect in vanzari:
- contacteaza persoana potrivita inca de la inceput – daca cineva nu te cauta inapoi cu un raspuns, de multe ori se datoreaza faptului ca aceea nu era persoana din cadrul organizatiei care ar fi putut sa ia o decizie in privinta produsului sau serviciului oferit de tine; asa ca, inainte de a trimite orice informatie, asigura-te ca persoana pe care o contactezi este cea care are solutia pentru tine; iar daca nu esti sigur, intreaba si roaga sa fii indrumat catre ea
- asigura-te ca faci o prima impresie buna – un alt motiv pentru care oamenii nu-ti raspund este pentru ca nu le-a placut ceea ce au auzit de la tine; simplifica-ti discursul de vanzari, facandu-i pe potentialii Clienti sa inteleaga faptul ca tu le vinzi solutia problemei lor si nu doar niste vitamine; focuseaza-te pe ceea ce rezoneaza mai mult cu ei
- urmareste cu frecventa potrivita si in formatul corect – este uimitor cati oameni de vanzari cu experienta uita sa urmareasca lead-urile mai vechi; din fericire exista acum diferite sisteme automate care ajuta mult din acest punct de vedere; numai ca regulile de follow-up vor trebui stabilite tot de tine; de exemplu: regula „o data pe saptamana”; daca nu ti se raspunde dupa 3 saptamani, adica 3 follow-up-uri, treci mai departe, la urmatorul lead, insa nu-l uita nici pe acesta; adauga-l intr-un calendar special, pe termen lung
- cosmetizeaza-ti mesajul pe care vrei sa-l transmiti – nu poti teroriza pe cineva mereu cu acelasi mesaj; retine, e-mail-ul este o metoda usoara insa este mai putin personalizabila fata de o convorbire telefonica in cadrul careia ti se poate auzi tonul vocii si intui personalitatea; in plus, nu stii niciodata, cineva s-ar putea chiar sa ridice telefonul; foloseste pentru aceasta intervalele orare 8.00 – 9.00 a.m sau 17.00 – 18.00 p.m. atunci cand cu siguranta persoanele de decizie sunt la birou iar asistentii lor nu; a fi insistent fara a fi deranjant si plictisitor este cheia
- doboara barierele – nu te opri atunci cand intalnesti obstacole, atunci cand pare ca ai in fata un zid; pur si simplu doboara piedicile; spre exemplu, daca un target lead nu iti raspunde, incearca sa dezvolti o relatie cu asistentul sau colegii de munca; daca CMO-ul nu iti raspunde, incearca sa ajungi la CFO, pentru a discuta cifre; exista sansa ca CFO-ul sa ii atraga atentia CMO-ului; in vanzari nu exista drumuri infundate; incearca pana cineva iti va acorda o sansa
A incheia o vanzare presupune un discurs insistent, care sa nu fie enervant si care sa nu poate fi ignorat politicos. Spor la vanzari!
Intreg articolul din Entrepreneur, aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. (P)
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)