Un incident aparent minor, insa cu impact major, data fiind pozitia unuia dintre cei implicati.
Daimler AG, un gigant al sectorului automotive, si-a cerut scuze pentru un incident in care a fost implicat un executive al companiei. Sa nu credeti ca a fost vorba de cine stie ce scandal monstruos, ci, pur si simplu, doar cateva vorbe aruncate la nervi, intr-o parcare, unui om: „Voi, chinezii!…”
Suficient incat compania sa se simta obligata sa emita un comunicat de presa in care sa anunte concedierea unui executive, fara a da nume si a indica motivul acestei decizii.
Presa si media din China au scos la lumina faptul ca cel in cauza este chiar presedintele Daimler Trucks and Buses (China), care a insultat intreg poporul chinez intr-o cearta avuta cu un sofer, pentru un loc de parcare, intr-o suburbie a Beijing-ului. Am putea cataloga incidentul ca fiind unul banal, in care Gartner ar fi putut avea chiar dreptate, insa problema se pune la un nivel mult mai mare avand in vedere pozitia ocupata de acesta. Compania a apreciat natura disputei precum si comportamentul executivului ca fiind total nepotrivit cu statutul de manager al brand-ului, considerand ca acesta din urma a prejudiciat renumele societatii, actionand in detrimentul acesteia. Desi o controversa publica si personala, compania Daimler nu a pierdut timpul cu scuze sau incercari de absolvire a responsabilitatii. Daimler a realizat ca atunci cand un reprezentant al sau ia o decizie publica dezastruoasa, oamenii nu vor retine persoana in cauza ci pe cei pe care ii reprezinta, respectiv compania, in acest caz.
Lectia de retinut: „Valorile reale ale unei companii, in comparatie cu cele teoretice, care doar suna bine, sunt date de catre cei care sunt rasplatiti, promovati sau concediati.” Netflix
Cu alte cuvinte, cultura organizationala nu este doar un set de valori pe care le expui in teorie, ci este despre cum iei si gestionezi fiecare decizie. Este despre exemplul pe care il oferi.
Prin urmare, lideri, nu uitati: fiecare zi este o sansa de a va forma cultura organizationala. Cum veti profita de aceasta astazi?
Intreg articolul din Inc., aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. (P)
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)