In afara dezvoltarii unui produs exceptional sau angajarii de talente, a face o cercetare a pietei este absolut necesara, ba, mai mult, este unul dintre cele mai critice momente ale unui inceput de business.
O parte a acestei cercetari trebuie sa se refere la marimea pietei. Fara a cunoaste marimea pietei careia i te adresezi, te poate aduce in situatia in care sa conduci un business pe o piata atat de mica, incat sa-ti fie aproape imposibil sa ai castiguri.
Parte a cursuri vanzari se refera si la intelegerea pietei, care se imparte in doua categorii foarte bine delimitate: piata careia i te adresezi (totalul veniturilor posibile) si piata disponibila (parte a pietei adresabile, pe care realmente poti sa concurezi). Facand diferenta dintre cele doua, poti dezvolta un produs care sa atinga consumatorul potrivit. Mare atentie la trendurile pietei, intrucat acestea sunt intr-o continua miscare, intr-o continua dezvoltare.
Ce anume trebuie sa faci pentru a determina efectiv marimea pietei careia i te adresezi?
- imparte si defineste piata in segmente
- dirijeaza piata de la varf catre baza
- urmareste piata, analizand-o de jos in sus
- arunca o privire competitiei
- evalueaza marimea pietei statice
In vanzari, a fi realist in ceea ce priveste proiectiile pe care le faci, este cel mai important aspect in determinarea marimii pietei. Asta inseamna ca trebuie sa ramai obiectiv si impartial nu numai in ceea ce priveste produsul tau, dar si in ceea ce priveste nevoile si dorintele consumatorilor. Altfel, te poti trezi facand afaceri pe o piata prea mica pentru a te tine la suprafata.
Intreg articolul din Entrepreneur, aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: [vc_contacts phone=”+40749052052″ email=”contact@centype.ro”] Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. | Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills) |