Atunci cand Clientii pleaca in vacanta, foarte multi reprezentanti de vanzari iau, la randul lor, pauza. Iar la prima vedere, acest lucru pare firesc – o persoana, doua sau cateva pentru care nu mai trebuie sa-ti faci griji pana cand acestia se intorc la birou.
Ce trebuie sa stiti, insa, este ca aceasta este o atitudine gresita. O vacanta a unui Client poate insemna o oportunitate pentru a construi o relatie cu acesta, daca detii si aplici o abordare corecta.
Iata 4 strategii pe care le urmeaza cei mai buni dintre oamenii de vanzari, atunci cand cei mai buni Clienti ai lor pleaca in vacanta:
- trimit materiale si informatii de volum mai mare (revista companei) pentru a fi citite, spre exemplu, in avion; a se evita cele cu un puternic si agresiv continut indreptat spre vanzare
- obtin cat mai multe informatii din companie, in special contacte, adresand intrebari simple de genul: „Pe perioada in care sunteti plecat, este altcineva in companie cu care as putea sa iau legatura in locul dv?”
- reiau legatura, dar nu imediat; oamenii de vanzari de top isi fac o notita in care isi scriu cand li se intoarce Clientul din vacanta, ca sa poata relua legatura cu el repede, dar fara a exagera; daca acesta se intoarce intr-o zi de luni, zi care in mod normal este o zi foarte buna pentru mesaje de tip mail, acestia iau in considerare sa astepte reconectarea pana miercuri sau joi, in situatia in care nu este nimic presant; Clientul cu siguranta va avea un volum urias de probleme de rezolvat la intoarcerea sa, iar un mesaj de vanzari, nu va fi unul binevenit, ba, mai mult, va fi ori ignorat, ori uitat; daca se astepta cateva zile pana cand Clientul isi va fi adus la zi problemele gasite la intoarcere, sansele ca un mesaj sa ajunga la el, si sa fie luat in considerare vor fi mult mai mari
- inainte ca al lor Client sa plece in vacanta, oamenii de vanzari de top isi programeaza o intalnire pentru o data ulterioara intoarcerii acestuia; astfel vor sti cu siguranta ca, oricat de ocupat va fi Clientul la intoarcere, cu siguranta vor avea oportunitatea unei intalniri cu acesta; este foarte important insa, sa existe un motiv solid pentru aceasta intalnire: o demonstratie, o prezentare, o informatie speciala
Retineti, asadar, o informatie importanta: Clientii care pleaca in vacanta nu trebuie considerati ca fiind oportunitati pierdute.
Intreg articolul din Entrepreneur, aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. (P)
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)