Resurse si informatii utile

9 Expresii pe care nu ar trebui sa le folosesti intr-o conversatie

sursa – Entrepreneur

Este vorba despre expresii, locutiuni care pot fi interpretate in mod gresit si pe care, tocmai din acest motiv, oamenii cu un grad mare al inteligentei emotionale (EQ) evita sa le foloseasca.

Acest alunecari verbale apar pentru ca de foarte multe ori, nu sesizam toate nuantele posibile si toate implicatiile pe care le-ar putea avea vorbele noastre. Pentru a le intelege sunt necesare cateva abilitati individuale, in special acelea de a sesiza emotiile si trairile celor din jurul nostru. Oamenii, in general, sunt si asa extrem de complicati in esenta lor. Fara o atentie indreptata total asupra celor din jur, nu poti spera ca ii vei intelege.

Frumusetea, insa, consta in faptul ca mici modificari, ajustari aduse vorbelor noastre si modului in care le spunem, pot imbunatati major relatiile noastre cu cei din jur. Relationarea si lucrul in echipa de foarte multe ori depind de cateva mici detalii. In acest sens, iata cateva expresii pe care oamenii inteligenti emotional le evita cu mare grija in conversatiile obisnuite:

  • „Arati obosit” – daca doresti sa iti exprimi cumva ingrijorarea, in loc sa iti asumi dispozitia cuiva, mai bine intrebi direct: „Este totul in regula?”. Astfel cel cu care vorbesti se poate deschide si poate impartasi lucruri cu tine. Mai mult, va putea vedea ‘preocuparea’ in locul unei adevarate impoliteti.
  • „Tu intotdeauna…” sau „Tu niciodata…” – nimeni nu face ‘intotdeauna’ sau ‘niciodata’ ceva. Oamenii nu se vad pe ei insisi intr-o singura dimensiune. In loc sa generalizezi, spune direct ce anume consideri ca a facut gresit celalalt. Iar daca frecventa comportamentului reprezinta o problema, poti spune: „Se pare ca faci acest lucru des”.
  • „Asa cum spuneam mai inainte…” – cu totii mai uitam unele sau altele cateodata; fraza poate fi considerata o insulta fata de ceilalti interlocutori.
  • „Noroc!” – aceasta este o expresie foarte subtila; cu siguranta ca nu este sfarsitul lumii sa urezi cuiva sa aiba noroc, dar atentie la nuanta, pentru ca poate sugera faptul ca cineva ar avea nevoie de noroc pentru a reusi. Incearca sa inlocuiesti cu: „Stiu ca ai tot ceea ce iti trebuie pentru a reusi.”.
  • „Depinde de tine” sau „Cum vrei” – chiar daca o chestiune nu te intereseaza, se pare ca opinia ta este importanta pentru persoana care ti-a pus o intrebare despre ceva anume; altfel nu te-ar fi intrebat, nu-i asa? Incearca sa inlocuiesti raspunsul tau cu: „Nu am o opinie clara despre asta, insa cateva lucruri ar putea fi luate in considerare…”.
  • „Cel putin eu niciodata…” – aceasta expresie reprezinta un mod agresiv de a atrage atentia de la greseala ta si a indrepta-o spre o greseala mai veche a celui caruia i te adresezi. Inlocuieste-o cu extrem de simpla afirmatie: „Imi pare rau!” A-ti recunoaste greseala este un mod fantastic de a preveni o eventuala escaladare a unui conflict.
  • „Wow, ai slabit foarte mult” – atentie, un comentariu bine intentionat, am putea spune chiar un compliment, poate crea impresia ca la un moment dat persoana respectiva era grasa sau neatragatoare. Scoate trecutul din ecuatie si inlocuieste cu: „Arati fantastic!”.
  • „Erai oricum prea bun pentru el/ea” – un astfel de comentariu pentru o persoana care tocmai a terminat o relatie cu cineva, personal sau profesional, sugereaza ca a avut gusturi proaste sau a facut o alegere proasta la inceput. Incearca sa inlocuiesti cu: „Pierderea lui/ei” Astfel vei oferi suport si optimism fara a implica niciun fel de critica.
  • „Arati foarte bine pentru varsta ta – renunta la detaliul legat de varsta si ramai doar la varianta „Arati foarte bine.”

In conversatiile de zi cu zi, cuvintele mici pot face toata diferenta. Incearca sa te folosesti de sugestiile de mai sus si vei fi uimit de reactiile pozitive pe care le vei avea.

Intreg articolul din Entrepreneur, aici.

(P)

Oferta Centype pentru luna in curs!

campanii-cursuri-vanzari-customer-care-leadership-soft-skills-centype

Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant:
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro

Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale.
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)

, , ,

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu