Resurse si informatii utile

Cum sa transformi comentariile negative in avantajul tau

sursa – Entrepreneur

Despre social media, numai de bine, in principiu. Intr-adevar, este o modalitate fantastica de a te promova si de a raspandi mesajul business-ului tau. Pentru magazinele online, de exemplu, doar cateva share-uri pot provoca o adevarata explozie si transforma business-ul intr-un incredibil succes.

Insa, atentie! Accesibilitatea „24 din 24” are doua sensuri: Clientii pot cumpara in orice moment, dar, in acelasi timp, pot si comenta la orice ora din zi si din noapte. Business-ul tau este expus opiniei intregii planete.

A avea pe site si o sectiune de „comentarii” iti poate aduce nenumarate beneficii, dar si o gramada de probleme, reclamatii, conflicte. Foarte multe afaceri au fost ingenunchiate dupa tot felul de comentarii negative ale consumatorilor. Imaginea de ansamblu, daca nu o ignori, iti ofera insa posibilitatea sa construiesti si sa dezvolti un business chiar mai bun, daca iei in considerare si acorzi atentia necesara acestor comentarii negative. A le gestiona bine inseamna a stapani excelenta in Customer care.

Iata cum te-ar putea ajuta comentariile negative, daca ai tine cont de ele:

  • ar trebui sa-ti imbunatatesti produsul si serviciile – doar asa vei afla cu adevarat problemele si defectele, pentru a le putea corecta. „O persoana de succes este aceea care descopera care este problema business-ului sau inaintea competitorilor sai.” Roy L. Smith
  • ai putea sa contruiesti adevarate relatii – atunci cand consumi timp sa raspunzi feedback-urilor, mai ales celor negative, se creeaza o legatura, o relatie intre tine si Client; acesta se va simti important, se va considera parte a business-ului tau, ceea ce poate conduce chiar la o loializare a sa
  • ai avea posibilitatea sa spui „gratuit”ceea ce doresti sa afle toti – poti ingloba acest lucru in strategia ta generala; cateodata un raspuns bine gandit dat unui comentariu negativ se poate transforma intr-o publicitate care poate deveni virala

Te intrebi si cum ar trebui sa raspunzi comentariilor? Sa luam separat cele doua situatii posibile:

  1. cazul comentariilor pozitive – e simplu, daca le primesti, inseamna ca faci ceva bine iar sentimentul este unul minunat; nu considera ca ti se cuvine de drept si ia-ti un minut din timpul tau pentru a multumi; va face minuni pentru business-ul tau; iar daca este vorba despre un Client loial si care iti ofera permanent feedback pozitiv, trimite-i cateva mostre cu titlu gratuit; vei vedea in timp ca a meritat
  2. cazul comentariilor negative – aici, poate fi, intr-adevar, putin complicat; daca esti om, cu siguranta ca aceste comentarii te vor durea; internetul poate fi un spatiu meschin; ucide insa aceste comentarii negative cu amabilitatea ta; abordeaza fiecare comentariu negativ asa cum vine si controleaza-ti furia pentru a putea raspunde cu valoare; daca un comentariu negativ este intemeiat, asigura-l pe cel care l-a scris ca iti pare rau si ca faci tot posibilul pentru a gasi o solutie; important este sa nu te limitezi doar la atat, ci gaseste solutia si impartaseste-o celui suparat, raspunzandu-i la comentariul initial; asta pentru ca cei care vor citi mai tarziu sa stie ca esti acolo pentru a-ti oferi tot suportul; daca simti ca situatia scapa de sub control, iar cel nemultumit depaseste limita rezonabilului, trateaza situatia cu umor; daca faci o treaba buna, ceilalti Clienti vor sari cu siguranta in ajutorul tau

Intreg articolul din Entrepreneur, aici.

(P)

Oferta Centype pentru luna in curs!

campanii-cursuri-vanzari-customer-care-leadership-soft-skills-centype

Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant:
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro

Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale.
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)

conflicte, Excelenta in Customer Care, probleme, reclamatii, relatie

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.