Resurse si informatii utile

Business News CentypeResurse

4 Motive pentru care oamenii amana si care ar fi solutiile in aceste situatii

Cu totii amanam, din cand in cand, sa facem lucruri. Alarmant este insa faptul ca aceasta situatie a devenit una cronica pentru aproape 20% dintre noi, iar procentul este in crestere cu fiecare noua metoda de distragere a atentiei care se adauga celor existente. Iar acest lucru reprezinta o problema. Da, antreprenorii inteleg ca a reusi sa gasesti timp pentru a-ti duce toate saricinile la indeplinire poate fi o adevarata provocare, insa, in momentul in care pierzi managementul timpului pe sarcini marunte, ca scuza pentru a le evita pe cele cu adevarat importante, acestia trebuie sa gaseasca variante pentru a te face sa te debarasezi de obiceiurile care te impiedica sa obtii performanta.

Sa schimbi obiceiurile unei persoane nu este un lucru deloc usor, insa, in mod cert, nu este nici imposibil. Sa luam primele 4 pozitii din topul motivelor pentru care oamenii amana lucruri si sa vedem care ar fi solutiile care li se pot aplica:

  • te simti coplesit – de foarte multe ori, cand te simti depasit de numarul si complexitatea sarcinilor pe care le ai de indeplinit, cel mai simplu lucru este sa inchizi tot si sa nu mai faci nimic. Ti se pare cunoscut? Iti spui ca pur si simplu nu ai managementul timpului necesar pentru a le face pe toate, prin urmare, astepti un moment in care sa beneficiezi de o perioada mai lunga de timp, fara intreruperi. Realizezi ca acest lux nu se materializeaza mai niciodata, nu?  Care ar fi solutia? Sa divizezi sarcinile in bucatele mai mici. Stii zicala aceea: „Cum mananci un elefant? Cu inghitituri mici, cate una pe rand.” Imparte sarcinile mari consumatoare de timp in bucatele de cate 15, 30 sau chiar 45 de minute. Pune-le pe lista de „to do” si incepe festinul!
  •  ai o zi proasta – se poate intampla sa amani ceva ce ai de facut pentru ca pur si simplu muncesti impotriva ritmului natural al corpului tau. Atunci cand esti obosit este foarte simplu sa intrii in rolul lui Scarlet O’Hara si sa amani lucrurile pentru a doua zi! In definitiv, este adevarat, maine este o alta zi! Care ar fi solutia in aceasta situatie? Munceste in perioadele de timp care ti se potrivesc. Esti o persoana matinala? Te simti mai viu dupa amiaza? Este foarte important sa-ti planifici ziua si sa-ti programezi sarcinile mai dificile pentru a le face in perioadele zilei in care performezi cel mai bine. Sansele sa amani lucrurile vor scadea considerabil.
  • pur si simplu urasti sarcina pe care o ai de indeplinit – cu totii avem si astfel de sarcini, iar cu cat nu-ti place ceea ce ai de facut, cu atat iti va fi mai usor sa amani. Problemele apar atunci cand deja incepi sa te simti prost din cauza deselor amanari, pentru ca in aceasta situatie iti va fi si mai greu sa actionezi, iar amanarea se va transforma intr-o spirala negativa. Care ar fi solutia? Recompenseaza-te singur! Combina sarcinile placute cu cele mai putin placute. O lingurita de zahar ajuta intotdeauna atunci cand ai de luat un medicament. Promite-ti o carte buna alaturi de un pahar de vin bun pentru mai tarziu, bineinteles, doar dupa ce ti-ai indeplinit sarcina aceea neplacuta!
  • ai nevoie de un termen limita – simti, crezi ca lucrezi mai bine sub presiune extrema, si de aceea te pui mereu singur in situatia de a amana ceea ce ai de facut? Unii oameni asa fac. Mai mult sau mai putin constient. Ai observat acest lucru la tine? S-ar putea ca aceasta perceptie gresita sa fie motivul pentru care tot amani. Care ar fi solutia? Sa-ti creezi termene limita false. Spune-ti ca raportul pe care il ai de intocmit trebuie sa fie gata vineri de dimineata, in loc de vineri dupa amiaza si tine-te de noul termen limita.

Iar daca nimic nu functioneaza, aminteste-ti de momentele anterioare in care ai tot amanat lucruri si de consecintele lor: stres, regrete, umilinte sau chiar pierdere de bani. Cand simti ca vrei sa amani lucruri pe care le ai de facut, incearca sa-ti imaginezi momentele neplacute pe care va trebui sa le traiesti. S-ar putea ca aceste imagini sa te faca sa actionezi imediat. Nu-i asa ca time managementul este extrem de important?

Intreg articolul din Entrepreneur, aici.

 

performanta, time management, timp

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.