Indiferent daca este vorba despre prima conversatie pe care o ai cu un Client sau o interactiune cu un Client vechi, conversatiile dificile pot sa apara destul de frecvent, mai ales in procesul de vanzare.
Felul in care oamenii de vanzari raspund este vital in mentinerea relatiei cu un Client. Daca esti om de vanzari, trebuie sa respecti obiectiunile Clientului dar sa stii sa-ti reprezinti si compania cu demnitate, ambele in aceeasi masura. Poate fi considerat de unii ca si mersul pe barna, insa este o abilitate care trebuie insusita pentru a putea iesi din confruntari dificile si a duce relatia cu Clientul mai departe.
Iata 7 moduri in care poti purta o conversatie dificila, fara riscul de a-ti pierde Clientul:
- permite valorii sa fie cea care conduce conversatia, si nu pretul; incadreaza relatia intr-un tablou despre valoare si nu despre pret
- practica empatia in fiecare pas pe care il faci; acest lucru va creste si intari relatia cu Clientul tau
- nu abandona onestitatea cu speranta ca astfel iti vei satisface Clientul; nu exagera benefiicile, nu promite lucruri pe care nu le poti da sau indeplini
- sustine-ti autoritatea in materie in mod competent, cu date si surse; vei obtine astfel increderea si respectul Clientului
- demonstreaza-ti angajamentul si dorinta de acumulare de noi cunostinte, informatii, de a fi la zi, pentru a putea rezolva orice tip de situatie ar putea sa apara in procesul de vanzare
- fii capabil sa recunosti momentul in care trebuie sa te retragi din conversatie, sa dai un pas inapoi si sa respecti optiunile Clientului
Oamenii de vanzari talentati sunt si trebuie sa fie insistenti, insa cum toate au o limita, este bine sa o poti recunoaste, astfel incat sa poti salva relatia cu Clientul tau pana la urmatoarea conversatie, cand lucrurile pot fi asezate intr-un alt fel, care sa se potriveasca mai bine ambelor parti.
Intreg articolul din Entrepreneur, aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. (P)
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)