Cine ar fi putut sa prevada ca pana si sintagma „secolul vitezei” va fi depasita la un moment dat? S-ar fi putut crede ca asa ceva este de-a dreptul imposibil. Iata ca traim zile in care domina cultul cuvantului „imediat”. Totul trebuie sa se intample acum, imediat. Si asta cu ajutorul acestei tehnologii incredibile a zilelor noastre. Telefoane smart, mesaje instant, e-mail-uri si orice altceva, ne forteaza sa ramanem lipiti de ecranele noastre pretioase, de parca am fi supereroi in asteptarea semnalului pentru actiune.
Nerabdarea (mai ales atunci cand astepti un raspuns) a devenit, de asemenea, un sentiment normal. Si nicaieri nu se poate aplica si explica mai bine aceasta senzatie de nerabdare decat in cazul unei oferte, a unei cotatii din cadrul unui nou proiect.
Mai mult, sentimentul de frustrare creste atunci cand ai stat si ai muncit multe ore peste program, impreuna cu toata echipa ta, pentru a putea termina si trimite oferta la termenul stabilit, iar Clientul caruia i-ai lasat mesajul nu te suna si nu iti raspunde nici macar dupa o saptamana.
In loc sa te enervezi si sa emiti judecati gresite, ia in considerare cele mai comune motive pentru care Clientii pot sa nu te sune inapoi:
- contactul tau chiar nu are un raspuns pentru tine – mai ales daca nu este singura persoana de decizie
- contactul tau nu are fonduri suficiente – chiar daca ai intocmit o oferta perfecta, cu un pret senzational, este posibil ca acesta sa fie, chiar si asa, considerat prea mare
- contactul tau asteapta si alte oferte, de la alti potentiali furnizori – raspunsul depinde si de celelalte oferte, care, poate mai intarzie
- contactul tau trebuie sa se ocupe cu celeritate de o urgenta aparuta pe neasteptate – cu siguranta acesta va pune oferta ta in planul secund
- oferta nu este considerata neaparat o prioritate pentru conducerea companiei pentru care contactul tau a solicitat-o – ceea ce pentru unii se dovedeste a fi ceva presant, nu inseamna ca este valabil si pentru altii
- oferta ta a fost folosita doar pentru a stabili un buget – da, nu este o situatie agreabila, insa este una reala; mai mult, exista sanse ca dupa stabilirea bugetului, aceasta chiar sa fie luata in considerare
- pur si simplu, oferta pe care ai trimis-o potentialului tau Client nu a fost selectata – trebuie sa intelegi ca nu poti castiga intotdeauna, iar Clientii, de foarte multe ori, nu dau un raspuns negativ final, pana nu au un alt contract finalizat si semnat; evident, acest lucru se intampla pentru ca, in situatia in care ceva nu merge bine, acestia sa se poata intoarce la tine pentru a continua negocierile
Unii considera ca ar bine sa stii de ce ti-a fost respinsa o oferta, insa, o conversatie pe aceasta tema cu potentialul tau Client va fi una cel putin stanjenitoare. Chiar daca, prin absurd, acesta iti va spune adevarul, vei ramane cu un gust amar. Este important sa stii ca nu ti se datoreaza nicio explicatie. S-ar putea sa fie mai bine sa nu stii, decat sa auzi o explicatie de fatada, care nu va fi nici convingatoare, nici satisfacatoare.
Intreg articolul din Entrepreneur, aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. (P)
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)
1 comentariu. Leave new
Interesant