
Clientul nostru este stapanul nostru, dar pana unde, pana cand? Unde tragem linia si spunem STOP?
Nu exista un set de strategii care sa functioneze cu fiecare dintre Clienti, desi ar fi ideal sa fie asa. Putem pune semnul egal intre Client si venit, de aceea este foarte tentant si chiar natural sa vrei sa faci orice pentru a mentine relatia cu un Client pe o durata nedeterminata.
Din pacate, nu toate legaturile ce se realizeaza intre furnizor si Client sunt pozitive. Exista si relatii conflictuale, pe care este mai bine sa le intrerupi. Este bine de facut diferenta dintre o situatie temporara, in care experimentezi cateva dificultati cu un Client, stiut fiind ca fiecare relatie are suisurile si coborasurile ei, si o situatie evident negativa. Analizam si aplicam regulile din Customer Care, dar, in ce punct devine avantajos sau chiar necesar sa intrerupi relatia cu un Client?
Incearca sa identifici unul dintre urmatoarele 6 semne:
- Clientul iti consuma mai mult timp decat merita
- Clientul trece peste recomandarile tale si iti submineaza munca
- exista o lipsa de respect din partea Clientului
- exista o lipsa de comunicare din partea Clientului
- relatia cu respectivul Client nu se imbunatateste
- nu suporti, urasti la propriu, sa lucrezi cu acel Client
Circumstantele sunt intotdeauna importante, insa, daca te afli simultan in cateva dintre situatiile de mai sus, poate ca ar fi bine sa intrerupi relatia cu acel Client. Si daca o faci, fa-o respectuos, in limitele contractului pe care il aveti, pentru ca in mod cert nu vrei sa arzi niciun pod si nici sa-ti compromiti integritatea sau reputatia.
Intreg articolul din Entrepreneur, aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: [vc_contacts phone=”+40749052052″ email=”contact@centype.ro”] Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. | Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills) |