Foarte multi manageri ai zilelor noastre sunt in afara unei conexiuni cu angajatii pe care ii conduc si, desi se cheltuiesc foarte multi bani pe dezvoltarea a ceea ce se numeste leadership, unul din trei angajati nu are incredere in liderul lui.
Care ar putea fi problema? Se pare ca foarte multi dintre executivi nu fac o diferenta intre metodele de crestere a liderilor si tipul de leadership de care are nevoie, de fapt si de drept, compania. Discrepanta dintre dezvoltarea leadership-ului, asa cum se face el de catre foarte multi acum, si ceea ce liderii zilelor noastre au cu adevarat nevoie este enorma.
Pentru a putea face o conexiune corecta intre cele doua aspecte, trebuie tinut cont de patru factori extrem de importanti cand vine vorba despre dezvoltarea leadership-ului. Acesta trebuie construit:
- facandu-l experential, realizand o arena in care sa replicati situatii concrete pentru participanti, lansand provocari si studii de caz
- influentandu-i pe participanti sa si „fie” nu doar sa „faca”, ajutandu-i sa-si dezvolte capacitatile de a se controla emotional si mental, facandu-i sa inteleaga faptul ca trebuie sa-si poate controla anxietatile ce pot sa apara atunci cand sunt considerati a nu fi populari, punctand ideea ca orice tulburare de la bunul mers al lucrurilor trebuie privita din punct de vedere transformational si nu neaparat disfunctional
- plasandu-l intr-un context mai larg, mai deschis, sistemic, rupt de modelul „tabla si creta”, chiar undeva in natura, astfel incat sa poata iesi la suprafata si a fi cultivate stima de sine, empatia si, de ce nu, o altfel de disciplina
- inscriind talente, resurse care sa actioneze mai putin ca niste experti si mai mult ca niste serpasi, ale caror ego-uri sa nu fie tributare niciunei metode particulare de leadership sau vreunei scoli de gandire si care sa poata lucra cu abilitate impreuna cu grupuri dinamice, care sa-si poata asuma riscuri si sa largeasca granitele impuse
Atentie, deci, la felul in care va este livrata dezvoltarea leadership-ului. Aceasta nu este acelasi lucru cu dezvoltarea liderilor. Este suficienta o mica diferenta de nuanta si pretul platit poate fi cu adevarat mare.
Intreg articolul din HBR, aici.
(P)
Oferta Centype pentru luna in curs!
Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant:
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro
Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale.
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)