Situatie: ai de trimis un colet urgent. Il duci serviciului care se ocupa de expedieri si mentionezi urgenta. Esti asigurat verbal de catre cel care l-a primit ca acesta va fi expediat imediat. Cinci zile mai tarziu descoperi, intamplator, ca pachetul tau este inca la birou. Cine este de vina? Functionarul care nu a expediat coletul? Cu siguranta ca el este cel mai vinovat. Insa, in acelasi timp, trebuie sa fie o lectie si pentru tine. Nu poti sa iei totul gratuit. Trebuie sa te asiguri si sa urmaresti ca lucrurile sa se si intample.
Delegarea sarcinilor nu este suficienta. Indeplinirea acestora trebuie urmarita si, mai mult, trebuie sa te asiguri ca totul se intampla la standardele impuse. Transferand ideea in zona de leadership, oamenii se pot simti cumva mult prea urmariti, atunci cand liderul controleaza in mod exagerat indeplinirea sarcinilor trasate. In acelasi timp, daca liderul nu face acest lucru, exista multe sanse ca lucrurile sa ramana nerezolvate sau sa fie amanate, existand riscul unor altor complicatii in lant.
Asa cum intutiti, echilibrul este cel care primeaza. Este important sa intelegi atunci cand membrii echipei tale sunt inca in procesul de invatare, de acumulare a informatiilor legate de bussines-ul tau. E important ca acestia sa aiba o imagine complexa si completa a contextului in care muncesc. De asemenea, este foarte important ca membrii echipei tale sa invete cum actionezi tu in calitate de lider. Te pui vreodata in pielea lor, pentru a putea crea acea punte intre tine si ei si bussines, in acelasi timp?
Oamenii sunt oameni si sunt supusi greselii. Fa tot posibilul pentru a crea un sistem in care acestea sa fie cat mai putin probabile si in care lucrurile sa poata fi urmarite cu usurinta. Asculta-ti oamenii! S-ar putea sa fie motive intemeiate pentru care nu indeplinesc unele sarcini care le-au fost incredintate. Acorda, in acelasi timp, si incredere. In general, toata lumea isi doreste sa faca treaba buna. Si chiar daca se mai greseste, in principiu tendinta este de a se invata din greseli.
Arta de a face sa se intample lucruri este aceea de a le urmari intr-o maniera care sa nu dauneze relatiilor interpersonale. In caz de erori, acestea trebuie evidentiate intr-o maniera constructiva. Ca si lider, feedback-ul tau catre angajati ar trebui sa fie o oportunitate de crestere si dezvoltare, mai mult decat o critica, iar follow-up-ul o strada cu doua sensuri intre tine si echipa.
Intreg articolul din Entrepreneur, aici.