Resurse si informatii utile

Crezi ca numai oamenii de vanzari vand? Mai gandeste-te o data!

sursa – Inc.Com

Vladimir Gendelman este unul dintre antreprenorii de succes ai zilelor noastre. Care este viziunea acestuia despre procesul de vanzare? Una foarte simpla, la care te invit sa reflectezi.

„Cand vine vorba despre personalul tau, absolut toti angajatii (indiferent daca ei realizeaza sau nu acest lucru) sunt oameni de vanzari pentru compania ta.” spune el.

Nu orice persoana este menita sa ajunga un super om de vanzari. Sunt necesare multe abilitati speciale, dexteritate in comunicare, talent de negociator, pe care nu le are in mod necesar orice angajat. Insa, chiar daca este vorba despre contabil, despre inginerul de productie, omul de la intretinere, portarul sau orice alt angajat, sa stii ca oricare dintre acestia poate avea impact in vanzari, intr-o maniera la care poate nu te-ai gandit pana acum.

Iata si cateva argumente:

  • Calitatea muncii – chiar daca un membru al echipei tale nu interactioneaza direct cu Clientii, exista o sansa foarte mare ca munca acestuia sa ajunga la vedere: cel care produce determina calitatea si aspectul produsului pe care il vinzi, partea administrativa tine showroom-ul curat si atractiv, contabilitatea se asigura ca platile Clientilor sunt procesate usor si eficient.  Toti acesti angajati actioneaza ca niste oameni de vanzari, pentru ca actiunile lor afecteaza felul in care este perceput brand-ul; daca munca tuturor acestor oameni nu ar fi una de calitate, acest lucru ar fi sesizat cu siguranta de Client si ar descuraja in mod cert viitoarele vanzari.
  • Vorbele – multi dintre noi ducem un anumit procent din munca noastra acasa, chiar daca este vorba despre o simpla discutie cu prietenii sau familia; poate nu te-ai gandit pana acum, insa si aceasta este o forma de marketing, care poate sa fie sau nu in favoarea ta, in functie de continutul vorbelor angajatilor tai. Sansele ca fiecare dintre noi sa avem cel putin o persoana in cercul nostru de prieteni care sa fie un potential Client sunt foarte mari. Daca angajatii tai sunt entuziasti in ceea ce priveste cultura companiei sau produsele ei, este posibil ca familia si prietenii acestora sa cumpere ei insisi. Daca in schimb, angajatii tai se plang acestora de un manager antipatic sau conditii nesatisfacatoare de lucru, in mod cert vor fi descurajati si va fi putin probabil ca acestia sa cumpere. Tine minte ca atunci cand oferi si dai valoare angajatilor tai, acea valoare poate ajunge direct la Client si se poate traduce intr-una sau mai multe vanzari.
  • Social media – cu o popularitate in crestere a tot ceea ce inseamna social media, ceea ce angajatii tai posteaza online poate deveni cu usurinta viral; chiar si un simplu „like” asociat cu pagina companiei tale iti poate influenta in mod semnificativ vanzarile.
  • Produsele promotionale – foarte multe companii ofera angajatilor sai produse nu foarte costisitoare, dar care sunt inscriptionate cu brand-ul lor: cani, pixuri, tricouri, sepci, genti, etc. Acest lucru poate reprezenta si o actiune de marketing in vederea atragerii de noi Clienti, si nu doar una de motivare si apreciere fata de angajati, asa cum pare la prima vedere. Apare astfel o extra expunere a brand-ului tau si deci, si oportunitatea de a se intampla o vanzare.

In concluzie, sa nu subestimezi niciodata potentialul actiunilor tuturor angajatilor tai in a usura sau impiedica procesul de vanzare!

Intreg articolul din Inc.Com, aici.

(P)

Oferta Centype pentru luna in curs!

campanii-cursuri-vanzari-customer-care-leadership-soft-skills-centype

Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant:
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro

Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale.
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)

abilitati, comunicare, echipa, manager, vanzare, vanzari

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.