
Este adevarat ca suntem din ce in ce mai legati de social media marketing, care se dovedeste o metoda eficienta in incercarea de a ne conecta cu potentiali clienti. Insa acest lucru nu inseamna neaparat ca acel simplu si rece telefon, acea simpla si directa convorbire telefonica menita sa incheie o vanzare, au murit.
Iata cateva lucruri din lumea afacerilor, care, in ciuda a ceea se ce crede in ultima vreme, nu s-au schimbat:
- suntem creaturi sociale, carora ne place sa interactionam in mod direct cu alte persoane
- comunicam efectiv empatie, intelegere, suport prin tonalitatea noastra si nu prin hashtag-uri
- ne putem folosi experienta in timp real, bazandu-ne pe si cu ajutorul nuantelor subtile din tonul vocii, din nuanta conversatiei, lucruri care nu pot fi valorificate intr-un mail
- fiecare dintre noi avem, in continuare, un telefon, un numar de telefon pe care il folosim pentru business
Si atunci, de ce nu se mai atribuie valoare metodei telesales? De ce in foarte multe echipe de vanzari nu se mai pune mana pe telefon pentru a suna un client nou? Reclama negativa, un management delasator si un control de calitate sarac au reusit sa induca ideea ca telesales-ul, telemarketing-ul au devenit un fel de paria in business, cu toate ca acestea se afla printre cele mai directe cai si metode de a ajunge la clienti.
Si daca mai aveti nevoie de argumente, iata 3 dintre ele, pentru a-ti face echipa de vanzari mai putin reticenta in fata actiunii de a-i suna pe clienti, iar pe acestia din urma, mai binevoitori in a purta un dialog, o data ce au raspuns la telefon:
- pana la urma, de fapt si de drept, suntem oameni; si atunci, chiar daca la capatul celalalt vei intalni o persoana de care nu poti trece in niciun fel pentru a ajunge la clientul tau (de tipul secretara, receptionera, asistent), trateaz-o cu respect, nu-i vorbi sarcastic sau „de sus”, pentru ca acestea sunt resurse umane foarte valoroase; in plus, nu stii niciodata care este relatia dintre ei si persoana de decizie la care vrei sa ajungi
- atentie la ton; abilitatile de comunicare sunt impartite in 3 zone: mesaj (7%), limbajul nonverbal (55%) si ton (38%); cu o singura privire ne putem da seama ca, in momentul in care purtam o convorbire telefonica, pierdem 55% din abilitatile noastre de comunicare, pe care ar trebui sa le transferam catre ton si mesaj; atentie sporita, deci, la tonul pe care il folosim
- care este situatia?; despre ce vorbim? despre noi? daca doresti sa dezvolti intelegere in relatia cu cineva, intreaba-l despre el, despre situatia lui din acel moment; evita sa folosesti in conversatie cuvintele „eu” sau „noi”; o simpla schimbare a structurii conversatiei se poate dovedi incredibil de eficienta; provoaca-te singur in a folosi cuvinte care preced o intrebare: cine, ce, de ce, unde, cand si cum; o persoana de telesales de succes nu este un Jedi sau un mediu care citeste ganduri, ci o persoana empatica, sensibila si foarte bine documentata.
Telesales-ul nu a murit si nici nu va muri cat timp ne vom intoarce la elementele lui de baza.
Intreg articolul din LinkedIn Pulse, aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: [vc_contacts phone=”+40749052052″ email=”contact@centype.ro”] Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. | Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills) |