Clienti noi, Clienti noi, Clienti noi. Toata lumea alearga dupa Clienti noi. Este focusul principal al majoritatii antreprenorilor zilelor noastre. Intr-adevar, este evidenta importanta acestora in strategia unui business, insa nu trebuie omisa valoarea pe care o au Clientii existenti. Acestia au cheltuit deja bani, au transferat bani in compania si business-ul tau, ceea ce inseamna ca le-ai castigat deja increderea. Mai mult, daca produsul sau serviciul tau a fost unul de calitate, sansele ca acel Client deja existent sa cumpere din nou de la tine vor fi foarte mari.
Conform Bain & Co. costa de la 5 pana la 25 de ori mai mult sa castigi un Client nou decat sa pastrezi unul vechi. De asemenea, au constatat ca o crestere de 5% a ratei de mentinere a Clientilor, corespunde unei cresteri a profitului intre 25% si 95%. Cifre semnificative, am putea spune.
Ca sa adaptam versurile unei melodii din 1967, care spunea: „Prima taietura este cea mai adanca”, in business putem spune: „Primul Client este cel mai greu de obtinut”. Deci, o data ce ai castigat un Client este important ca acesta sa cumpere din nou de la tine, sau sa maresti valoarea pe care acesta o cheltuie cu produsele tale.
Iata 3 modalitati de a incuraja un Client existent sa cumpere si mai mult:
- Upsell-ul – propune si produse complementare celor deja vandute unui Client; daca ai vandut cursuri customer care, poti incerca sa propui, spre exemplu, si cursuri vanzari; vei rezolva astfel si alte posibile probleme ale Clientului
- Programul de loialitate – cu siguranta nu este ceva nou, si fiecare poate propune diverse avantaje in functie de specific si posibilitati; este foarte important de retinut ca metoda este una cu rezultate foarte bune
- Customer service – putin subestimata de catre antreprenori ca si tactica de crestere a business-ului, aceasta metoda, de a oferi Clientilor Excelenta in Customer Care, poate fi cheia succesului
Cu totii ne dorim Clienti noi, insa este foarte important sa nu-i uitam pe cei deja existenti!
Intreg articolul din Entrepreneur, aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. (P)
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)