Orice antreprenor stie deja, macar la modul intuitiv, ca este esential in zilele noastre sa ofere angajatilor sai posibilitatea dezvoltarii profesionale. Intr-adevar, mai intai este necesara o analiza a fiecaruia dintre ei, in special pentru a identifica potentialele neexploatate pe care le are in echipa sa. Una dintre greselile pe care le fac cel mai des antreprenorii este aceea de a face aceasta analiza in functie de masura performantelor angajatilor si de a investi timp si energie doar in cei cu rezultate de top. De ce se considera a fi o greseala? Pentru ca s-a demonstrat ca performanta de top nu inseamna neaparat un leadership puternic, care ar putea permite organizatiei sa creasca si sa se dezvolte.
Dezvoltarea si instruirea angajatilor prin participarea la diferite cursuri, specifice anumitor abilitati, este extrem de importanta, la fel cum, foarte important este felul in care gestionezi aceasta dezvoltare. In situatia in care faci pasi gresiti, in directii gresite, exista mari sanse sa faci mai mult rau decat bine companiei. Vei cheltui din resurse si vei esua in dezvoltarea abilitatilor necesare de fapt si de drept.
Daca, insa, faci acest lucru in mod corect, instruirea si dezvoltarea angajatilor poate sa fie motorul care sa duca organizatia catre succes. Construieste,deci, un program de dezvoltare a angajatilor tai, in care sa iei in considerare urmatoarele aspecte importante:
- stabileste structura cursurilor inca de la inceput – renunta la ideea ca vei vedea ce si cum pe parcurs, in functie de o situatie sau alta; aduna toate informatiile de care ai nevoie si alcatuieste, impreuna cu un consultant specializat, schema de training de care au nevoie angajatii tai
- individualizeaza drumul fiecaruia – pentru ca fiecare angajat are propriile abilitati si puncte forte; de asemenea, fiecare are telurile si scopurile lui; a presupune ca un singur program va acoperi nevoile tuturor este reteta sigura pentru dezastru; acorda atentie acestui aspect si vorbeste cu angajatii tai pentru a afla ce isi doresc si ei; arata-le acestora cum va fi apreciat si masurat progresul pe care il vor face
- creeaza o atmosfera de invatare, de acumulare – este o diferenta intre a-i invata si a le permite angajatilor sa invete; a-i invata inseamna a-i aduna intr-o sala si a le cere sa absoarba informatia, a-i lasa sa invete inseamna sa le dai sansa sa gaseasca singuri raspunsuri la intrebari; „cunoasterea inseamna putere; la fel si experienta”; ofera angajatilor oportunitatea de a gasi si propune solutii; momentele acelea de „a-ha!” sunt cele pe care acestia le tin minte intotdeauna
Fie ca este vorba despre cursuri leadership, sau cursuri vanzari, de cursuri de abilitati individuale sau cursuri de Customer Care, investeste in dezvoltarea angajatilor tai. A nu face acest lucru bine, te poate costa foarte scump.
Intreg articolul din Entrepreneur, aici. Oferta Centype pentru luna in curs! Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant: Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale. (P)
Telefon:+40749052052 sau @mail:contact@centype.ro
Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills)