Resurse si informatii utile

De ce angajatilor tai nu ar trebui sa le fie frica sa greseasca

sursa - Entrepreneur

sursa – Entrepreneur

Traim intr-o cultura in care greselile trebuie evitate orice ar fi. De foarte multe ori, o greseala vine insotita de sentimente de frica, frustrare, jena, mai ales cand aceasta se intampla sa apara la locul de munca. Nimic nu se compara cu un termen limita depasit, sau cu o eroare de redactare, mai ales atunci cand seful tau este un perfectionist, cu o toleranta tinzand catre 0 fata de greselile umane.

Intr-adevar, exista domenii unde nu se accepta greseli, precum in contabilitate, acolo unde o singura cifra gresita poate schimba tot, cu consecinte incomensurabile, insa, pentru noi toti ceilalti, o greseala nu este si nu poate fi considerata un capat de tara. Mai mult, daca este descoperita, corectata si analizata, o greseala poate aduce chiar beneficii.

Ca si lider, probabil consideri ca toata lumea asteapta de la tine indrumari si ca superiorii asteapta performanta. Undeva in interior stii ca, in situatia in care echipa ta nu isi atinge obiectivul, pentru toata lumea ar insemna ca nu ai demonstrat ca esti bun in aceasta pozitie, de lider, lucru care ar putea avea consecinte serioase in ceea ce priveste cariera ta.

Daca te afli printre liderii comuni, obisnuiti si vei lua acest lucru mult prea in serios, vei ajunge sa transformi totul intr-o chestiune personala si sa-ti faci o adevarata misiune din a preveni ca membrii echipei tale sa greseasca. Vei ajunge sa crezi ca este job-ul tau sa-i salvezi pe oameni de ei insisi si sa te asiguri ca fac totul corect. Nu-i asa? Nimic mai gresit.  Aceasta abordare a leadership-ului nu conduce decat la un fel de micro-management, la esecul actiunii de a delega si la instalarea unui sentiment de teama si lipsa de initiativa in randul echipei tale. Cine ar mai vrea sa riste si sa faca ceva creativ, sa iasa din tipare, atunci cand stie ca o greseala l-ar dezamagi pe sef si ar primi in schimb o predica din partea acestuia?
Este important pentru tine ca si lider sa fii constient de faptul ca a spune angajatilor ca nu au voie sa greseasca si sa le pedepsesti excesiv si cea mai mica greseala nu va face neaparat business-ul tau sa functioneze mai bine.
De ce sunt importante si greselile? Pentru ca, incurajand o cultura in care greselile ocazionale nu sunt foarte aspru pedepsite, te vei putea bucura de urmatoarele beneficii:
  • un mediu de lucru mai deschis, mai sincer
  • un mediu pozitiv, deschis catre cunoastere, catre perfectionare
  • o echipa mai inovatoare
  • mai putin stres, mai putina presiune, mai putine greseli
  • o echipa mai fericita, relatii mai bune intre membrii echipei, bazate pe incredere

Sa nu fim gresit intelesi! Da, exista situatii in care nu se pot admite greseli si, mai mult decat atat, evident ca nu poti accepta o permanenta a greselilor ca o stare de fapt. Insa, retine si analizeaza si benefiicile de mai sus, pentru a putea echilibra balanta.

Intreg articolul din Entrepreneur, aici.

Oferta Centype pentru luna in curs!

campanii-cursuri-vanzari-customer-care-leadership-soft-skills-centype

Pentru a comanda sau pentru a afla mai multe detalii despre orice oferta, serviciu sau produs Centype iti recomandam sa iei legatura cu un Consultant:

[vc_contacts phone=”+40749052052″ email=”contact@centype.ro”]

Centype pune la dispozitia colaboratorilor si partenerilor nostri o gama generoasa traininguri si unelte utile care ajuta la imbunatatirea performantei organizationale si individuale.

| Cursuri Vanzari | Cursuri Customer care | Cursuri Leadership | Cursuri Abilitati Individuale (Soft Skills) |

, , , ,

Related Posts

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu